Στην εκπομπή του Σπύρου Παπαδάκη στον Ellada fm 94.3 μίλησε χθες Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου ο Γενικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ κος Αλέξανδρος Κόπτσης.
Μια από τις ερωτήσεις που του τέθηκαν από τη μεριά του δημοσιογράφου ήταν ο λόγος της διαφοράς προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, στην Πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια.
Δημοσιογράφος (Σπύρος Παπαδάκης): Πώς εξηγείται η χαοτική διαφορά προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, επί παραδείγματι 8.688 στην Α/θμια και 2.200 στην Β/θμια; Παύουν ως δια μαγείας, κ. Κόπτση, τα παιδιά να έχουν ανάγκη στήριξης μεταβαίνοντας στην Β/θμια Εκπαίδευση;
Αλέξανδρος Κόπτσης: Κύριε Παπαδάκη να σας απαντήσω. Πρώτον να πω επειδή επικεντρώνεστε στην ειδική αγωγή, αυτό είναι ένα σημάδι και για μας είναι αυτονόητο αυτή τη στιγμή ότι έχουν γίνει τόσοι διορισμοί και τόσες προσλήψεις αναπληρωτών που δεν υπάρχουν πια κενά. Κάποια ελάχιστα που προκύπτουν από πιθανές ασθένειες, αναρρωτικές άδειες, ανατροφής τελευταίας στιγμής, καλύπτονται απευθείας και στη δεύτερη φάση δεν θα υπάρξει κανένα κενό. Έχουν καλυφθεί. Τώρα στην ειδική αγωγή. Καταρχήν να πω ευχαριστώ στα παιδιά που εξέφρασαν αυτή την ερώτηση και χαίρομαι ειλικρινά γιατί αυτό είναι μια αναγνώριση του τεράστιου αριθμού προσλήψεων στην ειδική αγωγή. Να σας πω ότι φέτος προσελήφθησαν στην ειδική αγωγή εξατομικευμένοι-εξειδικευμένοι γύρω στις 16.000 εκπαιδευτικοί. Βέβαια δεν υπάρχει ισομερής κατανομή, όπως αναφέρει ο ερωτών γιατί οι προσλήψεις γίνονται με βάση τις ανάγκες των διευθύνσεων όπως αποτυπώνονται από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΠΣΥΔ, όπου μπαίνουν οι διευθυντές εκπαίδευσης και εκεί ελέγχει τις ανάγκες τους.
Όταν λοιπόν έχουμε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή, να σας πω περίπου ένα ενδεικτικό νούμερο 10.000 δηλώσεις κενών και στη δευτεροβάθμια 2.500, καταλαβαίνετε ότι είναι και αντίστοιχες οι προσλήψεις οι οποίες θα γίνονται. Αυτό συμβαίνει, λόγω του ότι ειδικά στην παράλληλη στήριξη, γιατί στις ΣΜΕΑΕ είναι ισομερής η κατανομή, είναι πολύ περισσότερα τα αιτήματα των παιδιών που θέλουν παράλληλη στήριξη και από εκεί πηγάζει αυτή η διαφορά, η οποία είναι αυτονόητη γιατί έχει να κάνει με τις δηλώσεις των παιδιών στον ΟΠΣΥΔ, υπάρχει μεγάλη διαφορά Πρωτοβάθμιας-Δευτεροβάθμιας. Και αντίστοιχα είναι φυσικά… Καλύπτονται στο ίδιο ποσοστό πάντως να ξέρετε.
Σχόλιο e-didaskalia: Κάποια στιγμή, ίσως θα έπρεπε και οι ίδιοι οι αρμόδιοι υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραμματείς και λοιποί να αναρωτηθούν πώς γίνεται να υπάρχει αυτή η χαοτική διαφορά στις δηλώσεις. Αλήθεια, ούτε ένας αρμόδιος δεν προβληματίζεται έστω και λίγο για την υπάρχουσα κατάσταση; Διότι στη χώρα μας φαίνεται πως ένα από τα δύο συμβαίνει: είτε τα παιδιά -ως διά μαγείας- θεραπεύονται και δεν έχουν ανάγκη άλλο από Ειδική Αγωγή είτε οι αρμόδιοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Κι επειδή ξέρουμε πολύ καλά τι συμβαίνει κι επειδή είστε εκεί που είστε για να κάνετε τη δική σας δουλειά είναι καιρός να σταματήσετε να καλύπτετε και να καλύπτεστε πίσω από το δάχτυλό σας...