Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου 1879 και θεωρείται ο σημαντικότερος επιστήμονας του 20ου αιώνα και ένας από τους πιο σπουδαίους όλων των εποχών. Το 1921 βραβεύτηκε με το Νόμπελ Φυσικής, είναι θεμελιωτής της θεωρίας της σχετικότητας και είναι εκείνος χάρη στον οποίο έγινε γνωστός ο τύπος E=mc2 , «η πιο διάσημη εξίσωση στην φυσική» κατά πολλούς.
Ο Αϊνστάιν είναι σύμβολο εξυπνάδας, δεν είναι όμως αυτός ο μόνος λόγος για να μάθουν τα παιδιά για τη ζωή και το έργο του. Ο επιστήμονας ήταν δυσλεκτικός και μαθαίνοντας για τη ζωή του, επιτυγχάνεται η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης παιδιών με δυσλεξία και γενικότερα παιδιών με δυσκολίες μάθησης. Παράλληλα δημιουργούνται συνθήκες απενεχοποίησης του λάθους και του διαφορετικού ρυθμού μάθησης και ωθείται η ενδυνάμωση και η αυτοβελτίωση.
O Δημήτρης Αίσωπος, ειδικός παιδαγωγός και η εκπαιδευτικός, Ευτυχία Πλακαρού, μέσα από το ιστολόγιο tosakidio.gr δημιούργησαν ένα πλούσιο υλικό για εκπαιδευτικούς και παιδιά.
Η ζωή του Αϊνστάιν και..κάποιες παράξενες συνήθειές του
Το βίντεο μπορεί να αξιοποιηθεί για την εξοικείωση των παιδιών με την μαθησιακή δυσκολία της δυσλεξίας.
Μπορεί επίσης να αξιοποιήθεί:
- Ως αυτόνομο υλικό-αφιέρωμα για την παγκόσμια ημέρα δυσλεξίας, 8 Οκτωβρίου και την γέννηση του Αϊνστάιν, 14 Μαρτίου.
- Ως μέρος διαθεματικών projects, Δημοτικού για τη διαφορετικότητα.
- Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Φυσική, Μαθηματικά, Γλώσσα.
Πώς να μιλήσετε στα παιδιά για τη δυσλεξία – Φύλλα εργασίας για παιδιά
Ο διάσημος δυσλεκτικός Άλμπερτ Αϊνστάιν και οι ανθρώπινες στιγμές του, αποτέλεσαν την αφορμή για την προσέγγιση της δυσλεξίας.
Η αναγνωρισιμότητα της ευφυίας του φυσικού επιστήμονα χρησιμοποιείται ως εργαλείο. Η παρουσίαση των καθημερινών στιγμών της γνωστής προσωπικότητας συμβάλει στην οικειοποίησή του και στη ενίσχυση της αυτοεκτίμησης παιδιών με δυσλεξία και γενικότερα παιδιών με δυσκολίες μάθησης. Παράλληλα δημιουργεί συνθήκες απενεχοποίησης του λάθους και του διαφορετικού ρυθμού μάθησης και ωθεί στην ενδυνάμωση και στην αυτοβελτίωση.
Βασικός σκοπός της παρέμβασης και των δραστηριοτήτων στα φύλλα εργασίας που συνοδεύουν το βίντεο, είναι η εξοικείωση των μαθητών/τριών με τη μαθησιακή δυσκολία της Δυσλεξίας και η ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών τους ικανοτήτων, αναπτύσσοντας δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η κοινωνική ευαισθητοποίηση, η αυτοδιαχείριση.
Παράλληλα επιδιώκεται η διασύνδεση των μαθητών/ριών στην κοινότητα της τάξης και η αποδοχή της διαφορετικότητας των ατόμων καθώς και η ενίσχυση και ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών μέσω της ταύτισης με το δυναμικό πρότυπο του πρωταγωνιστή.