Ο Παπαθανάσης Αυγερόπουλος, ένας 52χρονος ιερέας από τον Ορνό Φωκίδας, ήταν γνωστός για το ήθος του, την καλοσύνη του και τον ήσυχο οικογενειακό του βίο. Η δολοφονία του, εν ψυχρώ, μέρα μεσημέρι το 2012, συγκλόνισε την κοινή γνώμη, καθώς κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ποιος θα ήθελε να βλάψει τον αγαπητό κληρικό. Πολύ γρήγορα, όμως, η πρώτη εντύπωση της ληστείας που πήγε στραβά ανατράπηκε με τον πλέον σοκαριστικό τρόπο: πίσω από το φονικό κρυβόταν η ίδια του η σύζυγος, η Θεοδώρα Καρβέλα, η οποία έμεινε στην ιστορία ως η «Σατανική Παπαδιά».
Η ενέδρα θανάτου στην Ηλεία
Στις 3 Σεπτεμβρίου 2012, ο Παπαθανάσης βρισκόταν στα Κρέστενα Ηλείας, την ιδιαίτερη πατρίδα της συζύγου του, για διακοπές. Το ζευγάρι ξεκίνησε με το αυτοκίνητο για τη Ζαχάρο, με σκοπό, όπως φάνηκε αρχικά, να κάνει μια ανάληψη χρημάτων.
Στον ήσυχο δρόμο Πύργου-Ζαχάρως, κοντά στη διασταύρωση για το Κρουνί, ο ιερέας σταμάτησε το αυτοκίνητο σε μια εσοχή. Σύμφωνα με τα μεταγενέστερα ευρήματα, αυτό έγινε κατόπιν επιμονής της Παπαδιάς, η οποία έδωσε ουσιαστικά το σύνθημα.
Ξαφνικά, μία μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού εμφανίστηκε με δύο άνδρες. Ο ένας πυροβόλησε εν ψυχρώ τον ιερέα μέσα στο αυτοκίνητο, τραυματίζοντάς τον θανάσιμα, και εξαφανίστηκαν. Η Θεοδώρα βγήκε σε κατάσταση σοκ, ψελίζοντας στους πρώτους αυτόπτες μάρτυρες ότι επρόκειτο για ληστεία.
Η ανατροπή: Η σύζυγος και ο εραστής
Η υπόθεση εξιχνιάστηκε με αστραπιαία ταχύτητα. Μέσα στην ίδια κιόλας ημέρα, η αλήθεια ήρθε στο φως, προκαλώντας διπλό σοκ:
- Η ηθική αυτουργός του φόνου ήταν η 43χρονη Θεοδώρα Καρβέλα.
- Ο φυσικός δράστης ήταν ο 41χρονος εραστής της, Νίκος Παναγόπουλος, ένας αγρότης από την περιοχή.
Η έρευνα απέδειξε ότι το ζευγάρι είχε οργανώσει την ενέδρα θανάτου εκ των προτέρων. Η Παπαδιά οδήγησε τον άντρα της στο συγκεκριμένο ερημικό σημείο με τη δικαιολογία ότι ήθελε να ικανοποιήσει μια φυσική ανάγκη, δίνοντας ουσιαστικά το εναρκτήριο λάκτισμα για την εκτέλεση. Η γυναίκα που παρουσιαζόταν ως χαροκαμένη σύζυγος αποδείχτηκε ότι είχε οδηγήσει τον άντρα της στον θάνατο.
Το ανίερο μυστικό και τα αντικρουόμενα κίνητρα
Καθώς ξετυλιγόταν το κουβάρι, αποκαλύφθηκε ότι η Παπαδιά διατηρούσε παράνομο δεσμό με τον Παναγόπουλο τουλάχιστον 3,5 μήνες πριν το έγκλημα. Η διπλή ζωή της, καθώς και φημολογούμενες προηγούμενες συμπεριφορές, έδωσαν νέες διαστάσεις στην ιστορία.
Τα κίνητρα που παρουσιάστηκαν στη δίκη ήταν ασαφή και αντικρουόμενα:
- Η εκδοχή της Θεοδώρας: Ισχυρίστηκε ότι ο εραστής της ήταν παθολογικά ζηλιάρης και την απειλούσε, απαιτώντας να εγκαταλείψει τον άντρα της, τον οποίο αποκαλούσε «γουρούνι». Υποστήριξε ότι ο φόνος ήταν καθαρά έγκλημα πάθους του εραστή.
- Η εκδοχή του εραστή: Παραδέχτηκε τον φόνο, αλλά δήλωσε ότι τον διέπραξε κατόπιν επίμονης απαίτησης της ερωμένης του. Ισχυρίστηκε ότι η Θεοδώρα τον έπεισε παρουσιάζοντας τον ιερέα ως «τέρας» που την κακοποιούσε και ότι έπρεπε να βγει από τη μέση, πιθανώς για να μη χάσει την περιουσία της.
Το δικαστήριο δεν πείστηκε από την εκδοχή της Παπαδιάς. Μαρτυρίες ανέφεραν ότι η Θεοδώρα είχε ζητήσει και από άλλους γνωστούς της να «βγάλουν από τη μέση» τον άντρα της στο παρελθόν.
Η δικαστική κατακλείδα
Στις 26 Ιουνίου 2013, το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αιγίου έκρινε ενόχους και τους δύο κατηγορουμένους για προμελετημένη δολοφονία.
- Η Θεοδώρα Καρβέλα-Αυγεροπούλου καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη ως ηθική αυτουργός.
- Ο Νίκος Παναγόπουλος καταδικάστηκε επίσης σε ισόβια ως φυσικός δράστης.
Η ποινή των ισοβίων επικυρώθηκε και στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο (Εφετείο Πατρών το 2018), καθώς και από τον Άρειο Πάγο το 2019, με την απόφαση να είναι αμετάκλητη.
Η υπόθεση του Παπαθανάση Αυγερόπουλου έκλεισε δικαστικά, αφήνοντας πίσω της τη βαριά σκιά μιας σύγχρονης τραγωδίας, όπου η προδοσία και το πάθος οδήγησαν σε ένα φονικό σχέδιο, συγκλονίζοντας την ελληνική κοινωνία.
.jpg)