<e-didaskalia></e-didaskalia>

7/5/12

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 17η ενότητα Ε' Δημοτικού (Ταξίδια στο διάστημα).

ΓΛΩΣΣΑ  Ε΄  ΤΑΞΗΣ 

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ 17η ΕΝΟΤΗΤΑ - ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
 
Γραπτή δοκιμασία τ….. μαθητ…….  ………………………………………….



1. Ακούω και γράφω:
………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...



2. Διαβάζω τις παρακάτω λέξεις και συμπληρώνω ό,τι λείπει:

υπερ…φάν … α,      αστρ…ν…..της,     δ…αστ…μ…πλ…..ο,     π…ραμ…δες,    λε…φ…ρ…..ο,            

μεγέθ…νση,      ειδ…κε…..σ… ,      περ…γ…..α  τρ…χ…ά,     π…ρ…χ…ρα,     π…ρι…γ…σ…, 

ανθρ…π…τ…τα,        αι …ρούμ…..,       κ…κκ…ν…πός,       ατμ…σφ…..ρα,        εξ…γ…..νος,
         
ημ…σφ…..ρ…ο,          περ…σκ…π…ο,          κ…..λάδα,          άβ…..σος,         ραδ…οκ…ματα                  
    

       
3. Μετατρέπω τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές και το αντίθετο:

Αυξήθηκε η κατανάλωση νερού.  
………………………………………………………………………………………………………………..
Απεργία εργαζομένων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
………………………………………………………………………………………………………………..
Προετοιμασία των αστροναυτών για το διαστημικό ταξίδι.  
………………………………………………………………………………………………………………..
Η Σελήνη κινείται γύρω από τον πλανήτη μας.
………………………………………………………………………………………………………………..
Το σύμπαν σχηματίστηκε από μια μεγάλη έκρηξη φωτός και θερμότητας.  
………………………………………………………………………………………………………………..
Ανακάλυψη νερού σε κατάσταση πάγου στον Άρη.
………………………………………………………………………………………………………………..



4. Μετατρέπω τη σύνταξη από ενεργητική σε παθητική και αντίστροφα:

Οι άνθρωποι κατασκεύασαν διαστημόπλοια.
………………………………………………………………………………………………………………..
Το περιβάλλον μολύνθηκε από τα καυσαέρια.
………………………………………………………………………………………………………………..
Η τηλεόραση μετέδωσε ζωντανά τον ποδοσφαιρικό αγώνα.
………………………………………………………………………………………………………………..
Οι γεωργοί θέρισαν και αλώνισαν τα σιτάρια με τις θεριζοαλωνιστικές μηχανές.
………………………………………………………………………………………………………………..
Οι πλανήτες φωτίζονται και θερμαίνονται από τον ήλιο.
………………………………………………………………………………………………………………..
Η γιορτή της λήξης της σχολικής χρονιάς οργανώθηκε από τους μαθητές της Ε΄τάξης.
………………………………………………………………………………………………………………..

 
5. Γράφω σε συλλαβές τις παρακάτω λέξεις όπως στο παράδειγμα

 διαστημόπλοιο → δι – α – στη – μό – πλοι – ο       
αστροναύτης ……………………………………...

εξερεύνηση   ……………………………………...         
 ανυπαρξία     ……………………………………...

ελλειπτική     ……………………………………...         ηλεκτροκίνηση…………………………………….

ερασιτέχνης  ……………………………………...          αστεροσκοπείο……………………………………

ραδιοτηλεσκόπιο ………………………………….        
 έναστρος      ……………………………………...        

εκτόξευση    ……………………………………...          πυραυλοκίνητο…………………………………….

μετεωρίτης   ……………………………………...          
αμμοθύελλα   ……………………………………...        




6. Ζαχαρία Παπαντωνίου - ΠΕΖΟΙ  ΡΥΘΜΟΙ ( διασκευασμένα αποσπάσματα ):

Συμπληρώνω τα κενά με αόριστα και οριστικά άρθρα.

    ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ: Σ……… κάμπο με …… χρυσά κλήματα, σ…… θάλασσα ………αμπελιών μας πήγαινε …… τρένο ……… Κυριακή πρωί, ……… ρόδινη ανατολή. Εκεί ακούσαμε ………κα-
μπάνα ………λειτουργίας. Γνωρίζεις, ψυχή μου, αυτόν  ………  ήχο;

    ΚΟΙΝΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ: Σήμερα είμαι ……κοινός κι ……αλάθευτος προφήτης.
Έφηβε! Ακούω ……… αγώνα ………γεροντικής σου βακτηρίας απάνω σ……… πέτρες.
…… έργο ……… ποιητή που θαυμάζω σαπίζει σ…… παλαιοπωλείο ……… δρόμου.
Απάνω σ…… συντρίμματα ……… πολιτισμών βηματίζουν  …… αρχαιοφύλακες.

     ΕΡΓΑΤΕΣ: Σ……… πλάτανου ……… ίσκιο, …… μεσημέρι, ακουμπισμένοι στο χώμα, ξεκου-
ράζονται αυτοί που δεν έχουν ιστορία,…… εργάτες .…………μιλά κινώντας ……γροθιά του.
………… σκουπίζει  ………  ιδρώτα  ……… προσώπου του.  Κανένας δε θα τους μάθει!  Ξέ-
ρουν ……  δημιουργία χωρίς υπογραφή.
 
    Ο ΦΑΡΟΣ: Άστρα που δεν ξέρουν γιατί φέγγουν θα ζήλευαν …… δόξα ……… ταπεινού σου
λύχνου.
 
    ΖΩΗ: Σ……… κόρφο ……… βουνού είν’ ……… κάτασπρο εκκλησάκι.
Σ……… ίσκιο του …… γερο – πεύκος κοίμισεν ……… κοπάδι. Α! ζωή, ωραία που είσαι!
                                                                                                                                                           

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Φωτό Μου

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ:
1988.

ΔΙΑΜΟΝΗ:
Νίκαια Αττικής.

ΣΠΟΥΔΕΣ:

Πτυχιούχος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πτυχιούχος European Computer Driving Licence για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Πτυχιούχος Competency in English as second language from the University of Michigan για την Αγγλική Γλώσσα.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:

2006 - σήμερα: Ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
2011 - σήμερα: Εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικού σχολείου στο http://e-didaskalia.blogspot.com.
Καλοκαίρι 2012: Δημιουργική απασχόληση ηλεκτρονικής διδασκαλίας των παιδιών των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη μέσω του http://e-didaskalia.blogspot.com στο πρόγραμμα του Δήμου «Καλοκαίρι στην πόλη μου».
2013: Πιστοποίηση εγκεκριμένης αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος διδασκαλίας Φιλολόγου ΠΕ02 για φροντιστήρια και κατ' οίκον διδασκαλία με αριθμό πρωτοκόλλου 26363.
2013 - σήμερα: Παράδοση διαδικτυακών μαθημάτων μέσω skype.
2013 - σήμερα: Φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο "Πουκαμισάς".
2013 - σήμερα: Σύμβουλος καθηγητής στα παιδιά του Γυμνασίου του φροντιστηρίου "Πουκαμισάς" στη Νίκαια.
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή στη συγγραφή εκπαιδευτικού βοηθήματος Νεοελληνικής Γλώσσας Γ' Γυμνασίου για τα φροντιστήρια "Πουκαμισάς".
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Λατινικών για την Γ' Λυκείου.
Σεπτέμβριος 2013: Συνεργασία με την European Networking Consultants για την εγκατάσταση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού του http://e-didaskalia.blogspot.gr σε εξειδικευμένα εκπαιδευτικά tablets.
Χειμώνας 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την Γ' Λυκείου.
2014: Συγγραφή εκπαιδευτικών βοηθημάτων Νεοελληνικής Γλώσσας Β' και Γ' Γυμνασίου για τις εκδόσεις "Πουκαμισάς".
Φεβρουάριος 2014: Συνεργασία με την Πρεσβεία της Ελλάδος στη Μαδρίτη για την προβολή της Οδύσσειας οπτικοποιημένης στο Δημόσιο Σχολείο της ευρύτερης περιοχής της Μαδρίτης C.E.I.P. Canada Real. Σχετική ανακοίνωση της Πρεσβείας: http://www.mfa.gr/spain/presveia/news/epistole-tou-demotikou-skholeiou-tes-madrites-ceip-canada-real-pros-ton-presbu-phragkisko-berro.html . Σχετική ανακοίνωση του σχολείου: www.educa2.madrid.org-web/centro.cp.canadareal.colladovillalba
Αύγουστος 2014: Ψηφιοποίηση και δημοσίευση του μυθιστορήματος "Η πραγματικότητα μιας φανταστικής ζωής". Ολόκληρο το μυθιστόρημα online και δωρεάν σε μορφή e-book: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/08/apostolis-zymvragakis.html

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Δημιουργός και διαχειριστής των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ιστολογίων:
http://e-didaskalia.blogspot.com, http://onomatologio.blogspot.com, http://e-sxoleio.weebly.comhttp://e-greekschool.blogspot.com, http://ilektronikosxoleio.blogspot.com, http://e-ekpaideusi.blogspot.com, http://e-meleti.blogspot.com.
Συγγραφή μυθιστορημάτων. Δύο μυθιστορήματα είναι ολοκληρωμένα και άλλα δύο είναι στο στάδιο συγγραφής τους.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
E-mail: zymvras@hotmail.gr
Facebook: facebook.com/ididaskalia
Twitter: twitter.com/e_didaskalia
Google Plus: plus.google.com/+E-didaskaliaBlogspotGr
Site: e-didaskalia.blogspot.gr

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

To e-didaskalia.blogspot.gr είναι ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο, το οποίο πέρα από το πρωτότυπο υλικό που δημοσιεύει, συγκεντρώνει και αναδημοσιεύει ό,τι πιο αξιόλογο υλικό κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, ώστε να βοηθηθούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των σχολικών υποχρεώσεων, ειδικά αυτές τις τόσο δύσκολες εποχές.

Το e-didaskalia.blogspot.gr δεν αναρτά στο διαδίκτυο υλικό που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Όλο το υλικό που βρίσκεται εδώ, αναδημοσιεύεται μέσω τρίτων ιστοσελίδων, όπου έχει γίνει και η αρχική δημοσίευση από άλλους χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με το παρόν ιστολόγιο.

Αν παρόλα αυτά υπάρχει κάποιος κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων που ανακάλυψε πως έχει αναδημοσιευθεί στο παρόν ιστολόγιο μέρος της δουλειάς του και δεν το επιθυμεί, παρακαλείται να επικοινωνήσει με το e-didaskalia.blogspot.gr, ώστε να αφαιρεθεί η ανάρτηση αμέσως.

Όλο το εκπαιδευτικό υλικό στο e-didaskalia.blogspot.gr βρίσκεται για την προσωπική και μόνο χρήση των επισκεπτών του και δεν εκμεταλλεύεται εμπορικά. Παρακαλείσθε, αν κάποιο από τα σχολικά βοηθήματα ή βιβλία ή ντοκιμαντέρ ή οποιοδήποτε άλλο υλικό σας αρέσει, να προβείτε στην αγορά του από τα νόμιμα σημεία πώλησης.