HOT ΘΕΜΑΤΑ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

19/8/12

Σχεδιαγράμματα στα Αρχαία από μετάφραση (Ομήρου Οδύσσεια) για την ραψωδία ι 240 – 512 (Α' Γυμνασίου)


ΡΑΨΩΔΙΑ Ι’

ΣΤΙΧΟΙ 240 – 512

ΔΟΜΗ:
1Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.240-339: Η άφιξη  στη σπηλιά του Πολύφημου – Η πρώτη οδυνηρή γνωριμία με τον Κύκλωπα.
2Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.340-418: Η προετοιμασία του πασσάλου – Ο Οδυσσέας μεθάει τον Κύκλωπα.
3Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.419- 466: Η τύφλωση του Πολύφημου.
4Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.467-512: Η έξοδος από τη σπηλιά.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΩΠΩΝ:
-          Είναι στοιχειωδώς οργανωμένη.
-          Βασική κοινωνική μονάδα είναι η οικογένεια.
-          Δεν υπάρχει πόλη, αγορά ή οποιεσδήποτε κοινωνικές επαφές ή συναλλαγές μεταξύ των Κυκλώπων.
-          Οι οικογένειες είναι απομονωμένες και ασχολούνται μόνο με όσα τις αφορούν.
-          Είναι εντελώς απολίτιστοι.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ:
-          ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ: Συνετοί, υπάκοοι, σεβασμό προς τον Οδυσσέα, πειθαρχημένοι, φοβισμένοι.
-          ΠΟΛΥΦΗΜΟΣ: Άγριος, μη κοινωνικός, αφιλόξενος, δε σέβεται θεούς, ούτε άγραφους ανθρώπινους νόμους, υπερφίαλος, κουτοπόνηρος, είρωνας, ανόητος.
-          ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΚΥΚΛΩΠΕΣ: Αντικοινωνικοί, αναίσθητοι, απολίτιστοι.
-          ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Ανόητος και περίεργος στην αρχή, πολυμήχανος, ψύχραιμος, πανέξυπνος, πονηρός, αποφασιστικός.


ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ:
1)   Σύνεση των συντρόφων – Ανοησία του Οδυσσέα
2)   Επίκληση των θεών και των άγραφων νόμων της φιλοξενίας από μέρους του Οδυσσέα – Άρνηση των θεών και της φιλοξενίας από μέρους του Κύκλωπα
3)   Κουτοπονηριά του Πολύφημου – Σύνεση, εξυπνάδα και προνοητικότητα του Οδυσσέα

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ:
-          Ανάμεσα στη βαρβαρότητα και στον πολιτισμό
-          Στο ανθρώπινο και στο μη ανθρώπινο στοιχείο
-          Στη σωματική δύναμη και στη δύναμη του νου

ΕΠΙΚΗ ΕΙΡΩΝΙΑ:
-          Ο Πολύφημος αγνοεί αυτό που γνωρίζουν όλοι οι ακροατές, ότι δηλαδή ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του είναι κρυμμένοι κάτω από τις κοιλιές των κριαριών.






Εκδότης
ΚΑΒΒΑΔΙΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ για το cleverclass.gr

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2016 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger