ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

13/9/15

Τι πραγματικά θέλουν να μάθουν οι δάσκαλοι από τους γονείς



Οι προτάσεις που ακολουθούν στοχεύουν στη βελτίωση της σχέσης εκπαιδευτικού - γονέα που με τη σειρά της θα οδηγήσει στη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Θα εκπλαγείτε όταν διαπιστώσετε πόσο πολύ μπορείτε να διευκολύνετε το δάσκαλο στα νέα του καθήκοντα.
Μπορεί άραγε ο γονέας να διευκολύνει το έργο του δασκάλου, κυρίως στην αρχή της σχολικής χρονιάς; …Φυσικά και μπορεί αρκεί να το θέλει και να το προσπαθήσει. Γιατί, μπορεί ο δάσκαλος να είναι «ειδικός» στα θέματα του σχολείου, ωστόσο κανείς δεν ξέρει το παιδί καλύτερα από τους ίδιους τους γονείς.
Η καλύτερη δε αφορμή για τέτοιου είδους συζητήσεις είναι φυσικά με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς. Κι αν δεν γνωρίζετε πώς πρέπει να ξεκινήσετε τέτοιου είδους διαλόγους, αρκεί να μοιραστείτε με τον δάσκαλο του παιδιού σας ορισμένες πληροφορίες που οι ίδιοι αγνοούν, αλλά -πιστέψτε μας- θα ήθελαν πολύ να γνωρίζουν. Έτσι λοιπόν μπορείτε :

  1. Να συζητήσετε μαζί του θέματα υγείας του παιδιού σας.
Θέματα που σχετίζονται με αλλεργίες και αυτοάνοσα νοσήματα είναι ζητήματα που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουν οι δάσκαλοι για την καλύτερη προστασία του παιδιού. Επίσης, σημαντικό είναι να ενημερώνονται για πρόσφατες χειρουργικές επεμβάσεις ή παραμονή σε νοσοκομείο, αφού τέτοιες εμπειρίες επηρεάζουν τη συμπεριφορά του παιδιού και τη συγκέντρωση προσοχής του δημιουργώντας του συχνά ένταση και ψυχοκινητική ανησυχία. Σημαντικά επίσης θεωρούνται και ζητήματα που σχετίζονται με την όραση και την ακοή του παιδιού.
  1. Να μοιραστείτε με το  δάσκαλο βασικά οικογενειακά θέματα.
Αν η οικογένειά σας βρίσκεται σε περίοδο αλλαγών ο δάσκαλος του παιδιού σας οφείλει να το γνωρίζει. Τέτοιου είδους αλλαγές είναι μία πρόσφατη μετακόμιση, η αλλαγή σχολείου, αλλά και θέματα όπως ένα διαζύγιο, μία αρρώστια συγγενικού/φιλικού προσώπου ή ακόμα κι ένας θάνατος. Ακόμη και αν το παιδί σας δείχνει ήρεμο και προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα, προσκαλέστε τον δάσκαλο να βρίσκεται σε εγρήγορση για να μπορεί να εντοπίζει τυχόν αλλαγές στη διάθεση του παιδιού σας. Τέλος, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι δάσκαλοι αν το παιδί ζει σε δίγλωσσο περιβάλλον, καθώς επίσης και ποιες γλώσσες μιλιούνται στο σπίτι.
  1. Να μιλήσετε για τυχόν δυσκολίες στον προφορικό λόγο, στην ανάγνωση, στη γραφή.
Παρουσιάζει το παιδί σας δυκατάληπτη ομιλία, τραυλικά συμπτώματα, έχει διάγνωση Δυσλεξίας από Δημόσιο ή/και Ιδιωτικό φορέα, ή/και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας; Μήπως παρακολουθεί μαθήματα λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ειδικής διαπαιδαγώγησης; Ο πρώτος που πρέπει να γνωρίζει τέτοιου είδους ζητήματα μετά από εσάς, είναι φυσικά ποιος άλλος; Ο δάσκαλος τους παιδιού σας.
  1. Να συζητήσετε τον χαρακτήρα του παιδιού σας.
Μπορεί το παιδί σας να είναι υπερβολικά ντροπαλό, να δυσκολεύεται να κάνει φίλους, μπορεί να έχει εκρήξεις θυμού στο σπίτι κ.α. Θέματα τέτοιου τύπου είναι σημαντικό να γνωστοποιούνται στους δασκάλους πριν συμβούν στο σχολείο και φέρουν σε δύσκολη θέση το παιδί σας, το δάσκαλο, τους συμμαθητές ή ακόμη και τον ίδιο τον διευθυντή του σχολείου.
Επιπλέον…
οτιδήποτε σχετίζεται με το χαρακτήρα του παιδιού σας είναι εξίσου σημαντικό για το δάσκαλο, καθώς τον βοηθούν να αντιληφθεί το ατομικό προφίλ του παιδιού και διευκολύνουν τη μαθησιακή διαδικασία.
Μη διστάσετε λοιπόν να συζητήσετε με τον εκπαιδευτικό της τάξης για:
  • Τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του παιδιού σας.
Το παιδί σας είναι αστέρι στα μαθηματικά, αλλά ντρέπεται να διαβάζει δυνατά στην τάξη, λατρεύει τις τέχνες αλλά δυσκολεύεται με την ορθογραφία; Ή μήπως είναι καλός στο γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, αλλά δυσκολεύεται να αποστηθίσει την Ιστορία και την Γεωγραφία; Γνωρίζοντας τέτοιου είδους λεπτομέρειες οι δάσκαλοι κερδίζουν χρόνο και εστιάζουν γρηγορότερα και σωστότερα την προσοχή τους στα σημεία που χρήζουν βελτίωσης.
  • Το μαθησιακό προφίλ του παιδιού.
Τι τύπος είναι το παιδί σας; Οπτικός, ακουστικός ή μήπως μαθαίνει καλύτερα όταν χρησιμοποιεί τα χέρια του; Καλό είναι να αναφέρετε τέτοιου είδους πληροφορίες στο δάσκαλο του παιδιού σας. Πείτε του επίσης αν έχετε εσείς ως γονέας βρει μια τεχνική που ενδεχομένως να διευκολύνει τη διαδικασία μάθησης. Αυτές οι πληροφορίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες και βελτιώνουν τη σχολική επίδοση του παιδιού σας.
  • Τον τρόπο μελέτης και το καθημερινό πρόγραμμα.
Ενημερώστε τον για τις συνήθειες του παιδιού σας:  τελειώνει γρήγορα τα Μαθηματικά, αλλά αγκομαχάει με τις φωτοτυπίες της Γλώσσας; κάνει πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες και ως εκ τούτου συχνά δεν προλαβαίνει τη μελέτη; Συχνά οι δάσκαλοι γνωρίζοντας όλα αυτά είναι σε θέση να δώσουν τις σωστές συμβουλές στους γονείς προκειμένου η μελέτη να κυλάει ομαλά και να μην μετατρέπεται σε εστία καβγάδων.
  • Τα ειδικά του ενδιαφέροντα.
Έχει το παιδί σας μία ιδιαίτερη κλίση π.χ. στη ζωγραφική, κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον ή χομπυ; Τρελαίνεται για ένα παραμύθι, για μία ταινία, για ένα κόμικ, για έναν σούπερ ήρωα; Μοιραστείτε αυτές τις πληροφορίες με τους δασκάλους του παιδιού σας για να μπορέσουν να κάνουν τη σύνδεση αυτών με τη διδακτέα ύλη.
Η πρότασή μας για να σπάσετε τον πάγο... 
Έχει το παιδί σας κάποιο πετυχημένο παρατσούκλι στην παρέα εκτός σχολείου; Είναι περιζήτητο για τα ανέκδοτα που λέει; Δεν έχετε να χάσετε τίποτε με το να τα μοιραστείτε με τον εκπαιδευτικό του παιδιού σας!!
Οι παραπάνω προτάσεις στοχεύουν στη βελτίωση της σχέσης εκπαιδευτικού - γονέα που με τη σειρά της θα οδηγήσει στη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Θα εκπλαγείτε όταν διαπιστώσετε πόσο πολύ μπορείτε να διευκολύνετε το δάσκαλο στα νέα του καθήκοντα. Τέλος, αξίζει να θυμόσαστε ότι όταν προσεγγίζετε τον δάσκαλο καλό είναι να μένετε ανεπηρέαστοι από αρνητικά σχόλια που έχετε τυχόν ακούσει γι' αυτόν. Ξεκινήστε την επικοινωνία σας σαν να μην γνωρίζετε τίποτα για εκείνον. Ο θετικός  τρόπος προσέγγισης συνήθως καθορίζει και τις μελλοντικές συμπεριφορές.

Σας ευχόμαστε μία καλή και δημιουργική σχολική χρονιά.

Περισσότερα θέματα για τα σχολεία εδώ.

Πηγές:

Christenson, S.L. (2004). The family-school partnership: An opportunity to promote the learning competence of all students. School Psychology Review, 33(1), 83-104.

http://www.greatschools.org/students/academic-skills

Aνθή Κοκκώνη, Ειδική Παιδαγωγός του κέντρου "Λεξιμάθεια".

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger