Κάποιοι άνθρωποι έχουν τρέλα με τα αμάξια. Κάποιοι άλλοι έχουν με τις μηχανές. Για κάποιους λιγότερους η εμμονή έχει να κάνει με τα ποδήλατα ενώ υπάρχει και μια κατηγορία πιτσιρικάδων (και όχι μόνο…) που την βρίσκει με τα πατίνια. Όλα τα μεταφορικά οχήματα έχουν τους δικούς τους, πιστούς οπαδούς. Ακόμα και τα λεωφορεία. Ναι και τα λεωφορεία.
Μπορεί για τους πολλούς αυτό να μοιάζει αδιανόητο αλλά αυτή η περιορισμένη και ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων γουστάρει φουλ να ασχολείται με μοντέλα λεωφορείων. Και όπως συμβαίνει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις τα παλιά μοντέλα έχουν την δικιά τους χάρη.
Δεν είναι τυχαίο ότι πριν χρόνια, όταν ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου έβγαλε το τραγούδι «Χαμένες Αγάπες» και γύρισε το αντίστοιχο βιντεοκλίπ, η επιλογή του να συμπεριλάβει στο βίντεο ένα παλιό Volvo SB85 με αμάξωμα Σαρακάκη ήταν ο λόγος να συζητηθεί και να… αγαπηθεί το συγκεκριμένο τραγούδι στους κύκλους των πωρωμένων με τα λεωφορεία.
Ένα από τα φημισμένα λεωφορεία, από εκείνα που οι παλιοί οδηγοί αναφέρουν συχνά στις ιστορίες τους και με τα χρόνια έχει φτάσει να πάρει μυθικές διαστάσεις, είναι το θρυλικό «5» της Σαλαμίνας. Ένα λεωφορείο με το δικό του στίγμα που έχει γράψει τη δική του σελίδα στην ιστορία των ελληνικών λεωφορείων.
Η ιστορία…
Ήταν αρχές του 1965, όταν ο θρυλικός λεωφορειούχος Προκόπης Γαβριήλ παρουσίασε στη Σαλαμίνα το «5», ένα από τα καλύτερα μοντέλα αστικών λεωφορείων και κατασκευής του εργοστασίου των αδελφών Σαρακάκη. Ήταν ένα Volvo SB85 που είχε σχεδιαστεί και παραχθεί αποκλειστικά στην Ελλάδα!
Ακόμα και λεωφορεία που κατασκευάστηκαν δεκαετίες μετά από αυτό δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν ούτε την ομορφιά του αλλά ούτε και την αντοχή του. Αυτό το Volvo είχε έναν από τους καλύτερους κινητήρες λεωφορείων που είχε κατασκευαστεί ποτέ και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο δεν σταμάτησε να κυκλοφορεί στα ΚΤΕΛ Σαλαμίνας παρά μόνο το 1994, δηλαδή 29 χρόνια μετά την κατασκευή του!
Όταν το λεωφορείο αυτό ενεπλάκη σε ένα ατύχημα μεταφέρθηκε άμεσα στο εργοστάσιο Σαρακάκη για επισκευή και τότε, ο λεωφορειούχος Προκόπης Γαβριήλ συναντήθηκε με τον θρυλικό Τάκη Σαρακάκη για να τον παρακαλέσει να κάνουν όσο πιο γρήγορα γίνεται έτσι ώστε το λεωφορείο να βγει ξανά για δουλειά!
Ο Σαρακάκης διαβεβαίωσε τον Προκόπη πως το «5» θα επισκευαζόταν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και μάλιστα θα κυκλοφορούσε με νέα «μούρη». Επρόκειτο για την θρυλική «μούρη» που λάνσαρε για τα Volvo η εταιρεία. Για τους λάτρεις των λεωφορείων η συγκεκριμένη μορφή αποτελεί τον ορισμό της ομορφιάς.
Δεν είναι τυχαίο που άπειροι άνθρωποι φωτογράφιζαν τα λεωφορεία με τις εν λόγω «μούρες»: αποτελούσαν αντικείμενα θαυμασμού!
Όταν το «5» μπήκε στη… βιτρίνα
Η ομορφιά του «5» ήταν τόσο μεγάλη που αμέσως μετά την κατασκευή του ο Τάκης Σαρακάκης ζήτησε να δει τον Προκόπη Γαβριήλ για να του μιλήσει. Ήθελε να του ζητήσει μια… εμπορική χάρη! Ήταν τόσο έντονη η ομορφιά του εν λόγω μοντέλου.
«Ελπίζω να είστε ικανοποιημένος από τη δουλειά μας κύριε Γαβριήλ», είπε ο Σαρακάκης -σύμφωνα με τις διηγήσεις του ίδιου του Γαβριήλ- που έλαβε θετική απάντηση του έκανε την πρόταση: «Για να είμαστε και οι δύο ευχαριστημένοι θα σας ζητήσω μια χάρη. Θέλω να μείνει αυτό το λεωφορείο στη βιτρίνα μας για ένα ή δύο μήνες και θα σας κάνουμε όποια έκπτωση μας ζητήσετε για να καλύψετε τις απώλειες».
Ο Γαβριήλ αρχικά έμεινε άναυδος αλλά στη συνέχεια οι δύο άντρες συμφώνησαν και το «5» έμεινε για δύο μήνες στην πρώτη βιτρίνα με τα επαγγελματικά Volvo για να το χαζεύουν οι επαγγελματίες και οι λάτρεις των λεωφορείων.